MUTIARA KATA..


NABI MUHAMMAD S.A.W. PERNAH BERSABDA:

"BUKANLAH KEMULIAAN ITU DENGAN MEMAKAI PAKAIAN CANTIK DAN BERSEGAK, TETAPI IA ADALAH DENGAN KETENANGAN (SOPAN SANTUN) DAN MERENDAH DIRI."

-RIWAYAT AD-DAILAMI-


Permata Agama yang diredhai ALLAH..


Saturday, March 13, 2010

MATTA Fair..


Bismillah wal hamdulillah.


Syukur pada Allah kerana masih memberi kesempatan kepada hambaNya untuk menghirup saki-baki oksigen di muka bumi.

Pagi tadi, saya menemani kakak saya ke PWTC, sebab ada MATTA Fair. Apa kebenda MATTA Fair tu? Ramai yang bertanya pabila saya tinggalkan status saya di YM tadi.

Nama singkatan bagi Malaysia's Travel Fair ini bermula pada hari ini, 12 March 2010 sehinggalah 14 March 2010. Terdapat beberapa destinasi sebagai tempat pelancongan yang menarik boleh dilawati, dengan mengenakan harga tiket penerbangan yang agak murah berbanding harga di pasaran (???).

Di sana, ada juga diadakan show stage di Hall .... (mana tah..tak ingat..). Dan macam-macam lagi aktiviti-aktiviti yang disediakan. Dan kebetulan, ada juga lagi satu Fair apa ntah, yang membuat promosi barang-barang digital seperti kamera, laptop, dsb.

Bertempat di PWTC, jangan cari WTC, sebab dah runtuh dah. Runtuh sebab apa? Dan hasil rancangan siapa? Ha, jawab sendiri. Ewah..

Masih dalam kepenatan sebenarnya ni. Baru balik jam 11 malam tadi, berkenderaankan (isy, salah tatabahasa ni..) komuter, apa lagi kan. Tapi sengaja search internet sekejap. =)

Ok la. Jadi, barangsiapa yang berminat untuk melancong, ataupun sambung belajar di waktu cuti semester ni, ataupun membuat kajian penyelidikan di negara lain, ataupun saja2 nak naik flight sebab tak pernah naik, boleh la membeli tiket dengan harga yang tak mahal, tak mencekik darah, tak murah sangat, senang cerita, murah dan berpatutan la. Macam promote la pula. '^_^

Dan, di kesempatan ini, saya mengucapkan tahniah dan takziah kepada sahabat-sahabiah yang mendapat keputusan yang mantop2 pada peperiksaan sem lepas. Sesungguhnya inilah janji Allah buat hamba2Nya yang ikhlas dalam membantu agamaNya.

Saya minta izin untuk mengundur diri terlebih dahulu. Salah silap, terkasar bahasa, mohon dimaafkan.

Moga kita semua terus thabat di jalanNya.


Wallahu a'lam.

~Aslih Nafsak Wad'u Ghairak~

No comments: