MUTIARA KATA..


NABI MUHAMMAD S.A.W. PERNAH BERSABDA:

"BUKANLAH KEMULIAAN ITU DENGAN MEMAKAI PAKAIAN CANTIK DAN BERSEGAK, TETAPI IA ADALAH DENGAN KETENANGAN (SOPAN SANTUN) DAN MERENDAH DIRI."

-RIWAYAT AD-DAILAMI-


Permata Agama yang diredhai ALLAH..

Saturday, May 2, 2009

Bertukar tangan..

Kuala Kubu Bharu, 27 Mac 2009:-
Bermula jam 3 petang majlis Anual General Meeting kali ke-...(maaf, tidak berapa ingat) diadakan julung-julung kalinya di Auditorium Sheikh Mohd Noor bagi menggantikan perwakilan IQRaC yang lama kepada yang baru. Majlis tersebut dirasmikan oleh YB Al-Fadhil Ustaz Ahmad Dasuki bin Hashim, Pen Pengarah Bahagian Kokurikulum Darul Quran.

Beberapa agenda telah dirangka oleh jawatankuasa2 yang berkaliber..
Agenda dirahsiakan..(padahal tak ingat..)


Selepas solat asar, waktu yang dinanti2kan..
Akhirnya, dengan ini, ana meletakkan jawatan sebagai Timbalan Setiausaha IQRaC bagi sesi 2008/2009. Alhamdulillah..

SAF PERWAKILAN IQRaC 08/09

Pengerusi : Abdul Malik bin Ab Razak
Timb Pengerusi 1 : Abdul Majid Faiz bin Mohamed
Timb Pengerusi 2 : Noor Fathihah Fatin bt Jaffri
Setiausaha : Mohd Hasbullah bin Mohamad Faudzi
Timb Setiausaha : Siti 'Aishah Jauhara bt Surtahman
Bendahari : Abdullah 'Afifi bin Zainudin
Timb Bendahari : Norhani Nabilah bt Mohamad Shuhaimi

Biro Tarbiyah & Kerohanian :
Mohd Bukhari bin Mansin
Norhayati bt Ghazali
Biro Akademik :
Abdul Muiz bin Yahaya
Farah 'Aqilah bt Abd Hamid
Biro Penerbitan & Informasi :
Mohd Fikry bin Mohamad Tahir
Munirah bt Zulkifli
Biro Perhubungan & Aktiviti Luar :
Nurazam bin Amirdun @ Amirudin
Nur Afiqah bt Ibrahim Mohd Yunos
Biro Ekonomi & Keusahawanan :
Khairul Azmi bin Hanapiah
Liyana bt Arsani
Biro Tugas-Tugas Khas :
Ahmad Firdaus bin Osman
Siti Khadijah bt Abas


SAF PERWAKILAN IQRaC 09/10

Pengerusi : Muhammad Hanif bin Ali
Timb Pengerusi 1 : Mohd Hamdi bin Razali
Timb Pengerusi 2 : Madihah bt Hj Mat Ali
Setiausaha : Syahmi Syazeril bin Azmi
Timb Setiausaha : Hazirah bt Taharin
Bendahari : Ahmad Kamal bin Abdullah
Timb Bendahari : 'Izzan Fariha bt Alias

Biro Tarbiyah & Kerohanian :
Ahmad Bukhari bin Mat Rahim
Ain Najwa bt Zamri
Biro Akademik :
Muhammad Abdur Rasyid bin Mahamad Jamil
Najihah bt Mohamad Anuar
Biro Penerbitan & Informasi :
Muhammad Anwar bin Ahmad
Nor Daleela bt Mohd Azlan
Biro Perhubungan & Aktiviti Luar :
Sayid Husain Malik bin Sayid Anas
Farah Aqilah bt Abdul Mutalib
Biro Ekonomi & Keusahawanan :
Mohd Nuralim bin Talawi
Nur Hadibah bt Abdul Halim
Biro Tugas-Tugas Khas :
Ahmad Khaidir bin Saman
Nurul Sakinah bt Mohd Jafri

Bersama tsu baru..

Alhamdulillah..penuh jugak nama2 yang terrrkosong hari tu. Pape pun, bagi yang baru dilantik, jalankan tugas antum sebaiknya. Ingatlah bahawa jawatan adalah bukan satu tasyrifan, tetapi satu taklifat yang akan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak.


Bila mengenangkan kembali sepanjang menjalankan tugas, terasa diri serba kekurangan, apatah lagi ditaklifkan berada di post kesetiausahaan. Mohon Allah mengampunkan segala dosa2 ana di atas kelalaian dan kekhilafan ana dalam menjalankan amanah yang diberikan oleh Allah.

Sekalung penghargaan buat Penasihat IQRaC, Ust Mohd Taufiq bin Arshad yang banyak memberikan pandangan, idea dan sokongan kepada kami di saf perwakilan.
Juga kepada barisan mantan2 perwakilan 08/09 yang mantop2 blaka, insyaAllah..
Tidak lupa kepada semua ahli sem di atas segala komitmen yang baik dari ntunna..
Moga Allah membalas apa yang setimpal dengan kebaikan yang ntum dan ntunna curahkan.

Nak katanya, bila dah bergelar mantan, masih tak dapat duduk senang. Biar la orang nak kata bz sokmo. Bila tak ada kerja yang nak dibuat, terasa kekosongan yang teramat sangat. Mana tidaknya,...

Ok lah, kholas.. Intahi ila huna wa ilal liqa'..

No comments: