MUTIARA KATA..


NABI MUHAMMAD S.A.W. PERNAH BERSABDA:

"BUKANLAH KEMULIAAN ITU DENGAN MEMAKAI PAKAIAN CANTIK DAN BERSEGAK, TETAPI IA ADALAH DENGAN KETENANGAN (SOPAN SANTUN) DAN MERENDAH DIRI."

-RIWAYAT AD-DAILAMI-


Permata Agama yang diredhai ALLAH..

Wednesday, October 13, 2010

Kalau saya......


Bismillah wal Hamdulillah.


Kalau saya pandang..




Kadang-kadang
saya sedang memikirkan sesuatu.

Kadang-kadang
saya sedang mengingat sesuatu.

Kadang-kadang
saya sedang mencongak sesuatu.


Kalau saya renung..



Kadang-kadang
saya nak cam 'entah-entah dia ni sepupu aku'.

Kadang-kadang
saya tak percaya betul ke dia ni kawan aku!

Kadang-kadang
saya tengah merindui keluarga kat rumah tu.


Kalau saya tengok..



Kadang-kadang
saya tengok kombinasi warna tudung dan baju.

Kadang-kadang
saya tengok kaki terdedah tanpa stokin pulak tu.

Kadang-kadang
saya tengok pakaian ketat2 macam tak tahu malu.


Kalau saya tertunduk..



Kadang-kadang
saya memikirkan dosa-dosa yang lalu.

Kadang-kadang
saya rasa berdosa jika membiarkan mereka begitu.

Kadang-kadang
saya memikirkan apa pula sumbangan dan tindakanku....


Maafkan saya jika tidak seperti apa yang kalian mahukan..

p/s : maksud yang atas2 tu, kalau saya terpandang tu, anda tak bersalah, mungkin masa tu kepala sedang ligat memikirkan sesuatu. Kadang-kadang saya tak perasan saya tengah tengok kalian, sedangkan masa tu saya sedang mencari ilham atau mengingat sesuatu perkara. Bimbang jika ada salah faham.. ;)

Itu sahaja. Terima kasih kerana sudi baca. ^_^'


~ Aslih Nafsak Wad'u Ghairak ~

1 comment:

~amatullahdemalihah~ said...

lepas dah aisyah pandang renung tengok tunduk fikir... apa ekh yg aisyah buat??
kdg2 pn mrym pandang renung tengok tunduk.. pastu tunduk lagi.. pastu fikir, fikir lagi, renung balik... pastu mcm terberhenti... huuu...

iman ini masih lagi lemah... T_T