MUTIARA KATA..


NABI MUHAMMAD S.A.W. PERNAH BERSABDA:

"BUKANLAH KEMULIAAN ITU DENGAN MEMAKAI PAKAIAN CANTIK DAN BERSEGAK, TETAPI IA ADALAH DENGAN KETENANGAN (SOPAN SANTUN) DAN MERENDAH DIRI."

-RIWAYAT AD-DAILAMI-


Permata Agama yang diredhai ALLAH..


Thursday, December 17, 2009

Cuti-cuti..


Bismillah wal hamdulillah.


Segala puji dan seinfiniti kesyukuran kepada Allah yang memberi secebis hidayah dan peluang untuk meneruskan hidup sebagai khalifah di muka bumi Allah Taala.


Cuti-cuti? Apa ada pada cuti? Bukan cuti-cuti Malaysia ya..


Saya baru selesai menyediakan hidangan Spaghetti. Saya ingat lagi, makanan berat pertama yang saya masak ketika di bangku sekolah, adalah Spaghetti. Kali ni, saya masak buat kali ke berapa ntah. Dah banyak kali buat. Practice make perfect! Ye ke? Emm.. Tapi, kali ni masak on the spot. Tanpa bahan-bahan yang secukupnya. Apa yang ada di peti ais, yang sesuai untuk jadi bahan Spaghetti, saya ambil je. Nasib baik ada adik-adik 'membantu', menjadikan kerja jadi 'cepat' dan 'tangkas'. (huhu..). Cumanya, sempat ke Kak Asma' makan Spaghetti ni? Takut balik-balik rumah je, dah habis..err..


Cuti ni, saya lebih tumpu kepada pembelajaran Accounting. Computer tu, saya baca sikit-sikit sebelum tidur. Sebab lepas buka cuti nanti ada Quiz Computer. Pada hari yang sama, ada exam Account. Syukron jazilan kepada Ukht Aisyah Nasir dan Ukht Hazirah kerana banyak membantu serta melayan karenah dan pertanyaan saya yang banyak mengenai Account. Semoga Allah membalas jasa baik antuma dan moga ilmu yang ada berkekalan dan sentiasa bertambah.


Peluang cuti ni juga, saya lebih tumpukan kepada al-Quran. Masa ni lah masa yang terbaik untuk sentiasa bersama dengan al-Quran. Banyak dah saya lupakan dia. Kali ni, saya nak dapatkan dia balik. Doakan saya..


Satu permintaan saya, tolong doakan supaya mak saya cepat sembuh. Semoga Allah sentiasa memberikan beliau kekuatan dan ketabahan menahan penyakitnya.

Saya minta maaf sebab saya tidak dapat berceloteh lebih panjang. Moga pembaca semua sentiasa dalam lindungan dan tarbiyah Allah.
Barokallahu fiik.

~Islah Nafsak Wad'u Ghairak~

3 comments:

Anonymous said...

nnt aisyah cri jwpn ye...

bestnya cendawan....;) said...

Salamullah 'alaik.

syukran untuk enti jugak. atas semua yang arnti dah ajar. tentang kehidupan.

Semoga sukses menjadi seorang pakar ekonomi hafizah.

'Aishah Jauhara said...

Wa'alaikumussalam warahmatullah wa barokatuh.

InsyaAllah. Doakan.
Jazakillahu khair..