MUTIARA KATA..


NABI MUHAMMAD S.A.W. PERNAH BERSABDA:

"BUKANLAH KEMULIAAN ITU DENGAN MEMAKAI PAKAIAN CANTIK DAN BERSEGAK, TETAPI IA ADALAH DENGAN KETENANGAN (SOPAN SANTUN) DAN MERENDAH DIRI."

-RIWAYAT AD-DAILAMI-


Permata Agama yang diredhai ALLAH..

Wednesday, February 23, 2011

Tahniah & Takziah..


Bismillah wal Hamdulillah.

Syukur pada Allah, Tuhan sekalian alam.

Tidak bercadang untuk menulis panjang.

Hanya ingin melafazkan syukur atas kurniaan Allah, buat hamba-hambaNya yang telah sedaya-upaya memaksimakan kudrat sebagai seorang manusia, kerana dengan izinNya, Dia memberikan peluang kepada kami untuk terus bernaung dengan syari'atNya.

Sekalung ucapan tahniah buat barisan pimpinan SRC (Students' Representative Council) yang baru kerana telah berjaya menembusi cabaran pertama dari segenap sudut sama ada berbentuk fizikal dan mental.

Ucapan ini juga khas buat Akh Mohamad Iqbal selaku calon dari Kulliyyah of Economics and Management Sciences, dengan memperoleh undian tertinggi berbanding 4 calon yang lain iaitu sebanyak 837. Beliau juga merupakan senior DQ, [Gen 6 IQRaC]. Meski tidak bisa ketemu di sana, namun Allah temukan kami di kulliyyah ini. Walau apapun, mabruk 'alaik..


Mohamad Iqbal bin Ab. Wahab


Juga buat Kak Min (Siti Aminah Muhammad Imran) dari Kulliyyah of Sciences yang jauh berada di kampus Kuantan, kerana bisa memenangi satu kerusi tanpa bertanding. :) Dan Kak Anis Nadia Hussin Shokri dari Kulliyyah of Allied Health Science [masing-masing juga ex-DQ Gen 7 IQRaC] kerana berjaya memperoleh undian sebanyak 163 seterusnya melayakkan diri menjadi salah seorang exco SRC sesi 10/11.



Kak Anis Nadia bt Hussin Shokri


Secara umumnya, tahniah dan takziah buat semua calon yang berjaya bertapak di organisasi tertinggi kampus ini, iaitu Kak Mahirah & Akh Rizwan (KIRKHS), Akh Hafizul Faris & Akh Fitry (AIKOL), Ukht Mimi & Akh Nik Hanis (INSTED), dan lain2. Dan kepada mereka juga yang telah menang tanpa bertanding di kampus Gombak dan Kuantan. :)


Mahirah bt A Rashid


Mohd Rizwan bin Mat Zain


Hafizul Faris bin Che Razlan


Muhammad Fitry bin Hussin


Mimi Nor Syahudda bt Setapani


Nik Muhammad Hanis bin Nek Rakami


Walaubagaimanapun, ucapan takziah juga dicoretkan, kerana semakin hari semakin banyak amanah dan tanggungjawab yang bakal dipikul. Dan sama-sama perlu diingat bahawasanya manusia ini merupakan makhluk yang lemah dan jahil, namun dengan akal dan kebijaksanaan yang telah Allah kurniakan, menuntut kita supaya menggunakannya ke arah kebaikan dan diredhai oleh Allah. Apa yang pasti, segalanya tidak akan terjadi tanpa izinNya. Justeru, jika Dia yang menakdirkan untuk kita berada di posisi ini, maka kembalilah jua padaNya atas segala hal. Kerana, Allah lah sebaik-baik tempat pergantungan.

Yang tidak berjaya, anda juga adalah yang terbaik, namun percayalah sesungguhnya Allah telah menyediakan sesuatu yang lebih baik buat kalian. Put trust in Allah.

Kalian adalah yang terbaik! Saya doakan moga kalian dapat menjalankan tugas, amanah dan tanggungjawab dengan sebaiknya, berbekalkan kefahaman yang mantap dan hadaf yang ingin dicapai. Moga diberkati Allah selalu. InsyaAllah.

Gelombang Oren akan terus membara~

Sekian dari saya.

~ Aslih Nafsak Wad'u Ghairak ~

5 comments:

nurulhusna said...

lepas ni aisyah la pulak...
nanti blog husna pulak letak gambar aisyah lepas ni. hehe.
[cabaran ni]

'Aishah Jauhara said...

hehe :)
kalau nak tunggu hamba, sampai habis degree pun tak tersampai hajat untuk letak gambar kat blog saudari. =)

anyway, kita doakan yang terbaik. ^^

terima kasih~

Danial Razali said...

Hafizul Faris bin Che Razlan org dungun kan?

'Aishah Jauhara said...

yup.

The Sahabat™ said...

salam...
oh...baru jmpa iqbal n mahirah mggu lpas