MUTIARA KATA..


NABI MUHAMMAD S.A.W. PERNAH BERSABDA:

"BUKANLAH KEMULIAAN ITU DENGAN MEMAKAI PAKAIAN CANTIK DAN BERSEGAK, TETAPI IA ADALAH DENGAN KETENANGAN (SOPAN SANTUN) DAN MERENDAH DIRI."

-RIWAYAT AD-DAILAMI-


Permata Agama yang diredhai ALLAH..


Friday, September 10, 2010

Salam 'Eidul Fitri 1431H..


Bismillah wal Hamdulillah.

La ilaha illallah, Muhammad Rasulullah.
Allahumma solli 'ala Muhammad.

Selamat menyambut kedatangan hari lebaran.
Moga proses pentarbiyah di bulan Ramadhan yang baru sahaja meninggalkan kita, mampu menjadikan kita insan yang diredhai Allah dalam erti kata hijrah ke arah yang lebih baik. Moga kesannya dapat kita rasakan hingga ke bulan-bulan yang seterusnya.





Salam 'Eidul Fitri kepada seluruh ahli keluarga, sanak-saudara, guru-guru dari SR Islam ABIM, Sg Ramal Dalam, Kajang; SMK Jalan 3, B. B. Bangi; KOSTAQ YT-Besut; SM Imtiaz Dungun; Darul Quran JAKIM, Kuala Kubu Bharu; CFS IIUM, Nilai; IIUM, Gombak; tenaga-tenaga pengajar Majlis Menghafaz Al-Quran Peringkat Wilayah Persekutuan, sahabat-sahabiah yang mengenali diri ana atau tidak, secara langsung atau tidak langsung.

Sambutlah dan raikan 'eidul fitrimu dengan erti sebuah kemenangan. Kemenangan melawan hawa nafsu dan kemenangan kerana berjaya melaksanakan segala suruhan dan perintah Allah. Namun sehebat manapun kejayaanmu, ia tidak akan hadir tanpa izin dan rahmat Allah dan tidak akan sama sekali melebihi kebesaran yang dimiliki Allah. Justeru, serikanlah syawalmu dengan gema TAKBIR tanda kebesaranNya.

ALLAHU AKBAR
ALLAHU AKBAR
ALLAHU AKBAR

LA ILAHA ILLALLAHU WALLAHU AKBAR
ALLAHU AKBAR WALILLAHIL HAMD

Susulilah jua puasa enam hari di bulan Syawal, moga ianya mendapat keberkatan di sisiNya.

Mohon maaf atas segala salah dan silap serta kekhilafan diri ana sepanjang perkenalan. Maaf zahir dan batin.

Kullu 'aam wa antum bikher.

Wallahu a'lam.

~ Aslih Nafsak Wad'u Ghairak ~

No comments: