MUTIARA KATA..


NABI MUHAMMAD S.A.W. PERNAH BERSABDA:

"BUKANLAH KEMULIAAN ITU DENGAN MEMAKAI PAKAIAN CANTIK DAN BERSEGAK, TETAPI IA ADALAH DENGAN KETENANGAN (SOPAN SANTUN) DAN MERENDAH DIRI."

-RIWAYAT AD-DAILAMI-


Permata Agama yang diredhai ALLAH..

Saturday, August 29, 2009

Siapa Berminat, Angkat Tangan!!

Salam Ramadhan kepada para pembaca, pemerhati dan sahabat-sahabiah sekalian. InsyaAllah, post kali ini adalah berlainan dari post-post sebelumnya. Jika ada sahabat ana sebelum ini mempromosikan jualan kereta di blognya, maka tidak menjadi suatu kesalahan apabila kita saling mempromosikan produk umat Islam sekaligus memperkayakan industri buatan dan ekonomi Muslim di Malaysia.

Calon PERTAMA..
TAMAR MEHR TANGKAI..
Ye..dipersilakan..

"Baiklah, terima kasih. Nama saya Tamar Mehr Tangkai. Saya patut dirasai oleh semua orang, ye lah, terutama di bulan Ramadhan kan? Sangat sesuai sebagai juadah berbuka puasa dan juga sahur. Rasa saya sangat sedap, manis, sehingga menjilat tiga jari kanan. Kulit saya, agak lembab dan tidak terlalu kering. Bagi saya, harga saya berpatutan, hanya RM12.50 sekotak. Cuba, jangan tak cuba. Mai sekotak!!"

Terima kasih kepada Tamar Mehr Tangkai..


Berikut pula adalah variasi coklat home made bumiputera Melayu Islam. Boleh ditempah untuk diperolehi samada di bulan Ramadhan atau pada `aidilfitri atau pada bila-bila masa. Harga jualan ini adalah berdasarkan harga yang dikeluarkan oleh pembekal. Ada yang berbentuk coklat asas (chocolate bar) dan coklat bersalut (bertih, cornflakes dan wafer).


1) Chocolate Bar

Terdapat beberapa jenis, iaitu plain, kacang, kismis dan crispy. Harga satu bar coklat 80 gm ini hanya RM 3.00.



2) Masycool Chocolate

Ada pelbagai bentuk coklat ini. Ia adalah coklat semata-mata. Ada bentuk buah strawberi, epal, daun, bunga dan sebagainya. Harga untuk 35 biji adalah RM 15.00



Kalau nak 4 biji dalam pek comel pun ada. Hanya RM 2.00.



3) Chocolate Crispy

Bertih ini disaluti coklat dan ditaburkan kekacang di atasnya.
Harga untuk 100 biji adalah RM 40.00





4) Cornflakes Chocolate


Ini paling disukai kami sekeluarga. Cornflakes rangup disaluti coklat dan berkrim coklat..Memang sedap dan puas hati. Harga sama dengan Crispy iaitu 100 biji = RM 40.00


Untuk tempahan, sila tinggalkannya di ruang komen atau email perintis_pemikir@yahoo.com

Yang Menurut Perintah... =(

1 comment:

aminmenulis said...

SAlam ramdhan, Wah3.. besbisnis sekarang ni yer. Alhamdulillah. Bagus2. tp yg tak bgusnyer copy paste entri nih. huhu.. xpe2.

"Yg menurut perintah"? haha.. Kesian. redha jelah yerk. :)