MUTIARA KATA..


NABI MUHAMMAD S.A.W. PERNAH BERSABDA:

"BUKANLAH KEMULIAAN ITU DENGAN MEMAKAI PAKAIAN CANTIK DAN BERSEGAK, TETAPI IA ADALAH DENGAN KETENANGAN (SOPAN SANTUN) DAN MERENDAH DIRI."

-RIWAYAT AD-DAILAMI-


Permata Agama yang diredhai ALLAH..

Wednesday, June 3, 2009

BerTUNANG.. Bersediakah aku??

urm,ramai beno ana tengok yang cuba berjinak2 untuk membuat artikel atau cerpen berkenaan dengan hati, cinta dsb..tapi takpelah..moga2 ia menjadi satu wasilah untuk kita berdakwah ke jalanNya..

Sebenarnya ana sudah pun bertunang..
Sejak berumur 12 tahun lagi.. Sejak bertunang, macam2 taklifat kena sempurnakan.. makan minum semua kena jaga..tak boleh tinggal si dia, kalau tidak, merajuk la..lari nanti..

Sampai la mencecah umur 18 tahun, akhirnya ana diijabkabulkan dengan si dia.. Baru2 ni je, dalam Bulan 2..Lagi la..kena jalankan tanggungjawab sebaiknya, al-maklumlah..pabila tanggungjawab bertambah digalas di bahu..pelbagai mehnah dan tribulasi muncul..yang bagi sokongan tu alhamdulillah,ada juga yang dengki..hurmm..macam2 la..tapi kita kena sentiasa berlapang dada..husnuzzhon..nak tak nak, segala apa yang kita lakukan,nanti akan dipersoalkan Allah di akhirat kelak..

Ya Allah, jadikanlah si dia pemberi syafaat kepadaku di Hari yang Kau janjikan untuk semua makhluk..

Ana impikan bahawa si dia akan menemani ana di alam kubur nanti..dia lah yang membela ana tatkala Malaikat datang untuk menjalankan tugasnya..dialah yang menerangi kegelapan di alam barzakh itu nanti.. Ya Allah, jauhilah dia dari memberi laknat kepadaku..aku mohon dengan sangat..

Ana yakin dengan si dia..Allah juga telah menerangkan bahawa tiada keraguan padanya..

{{... ذلك الكتب لا ريب فيه }}

Ana akan pegang dia sungguh2..dan cuba untuk beramal dan mengikut apa yang terkandung di dalamnya..seperti sabda Baginda..

(( تركت فيكم أمرين لن تضلوا ما ان تمسكتم بهما : كتاب الله وسنة نبيه ))

Siapa2 yang ada teman hidup. maka jagalah mereka sebaiknya..setialah padanya sebelum diri kita dipanggil untuk menghadapNya..

Ana teringat satu sms yang ana terima..dan mungkin kebiasaan kita baca..

1 hari..
Aku akan tinggalkan kamu..

1 hari..
Aku akan lari darimu..

1 hari..
Kamu akan menyesal kerana tidak memilikiku..

1 hari..
Kamu akan tahu bahawa akulah segala-galanya untukmu..

1 hari..
Bila kamu menyedarinya..
Kamu sudah terlambat untuk memilikiku..

Kerana Aku....

AL-QURAN sebagai panduan hidupmu..

Maka carilah aku sebelum aku pergi ke sisi penciptaku..

Ya Allah, jadikanlah Al-Quran, KalamMu ini, menjadi pembela kepada kami dan bukan pelaknat fi Yaum Ad-Deen..amiin..

gambar sape ye di atas ni? ni la gambar abang ana yang termuda..gambar ni diambil sewaktu beliau berada di Mesir..jd sape2 rasa yang berkenan dengan dia ni, bolehlah contact ana..sori ye bang..saje promote..hehe

Maaf, tak sempat pulak nak tulis panjang lebar..
Setakat itu sahaja.. Apa yang baik itu,ambillah sebagai pedoman dan yang kurang baik itu sebagai pengajaran...
InsyaAllah esok, ana akan masuk daftar di Pusat Asasi UIA dan mengambil jurusan Economics and Management Sciences..Doakan kejayaan ana dan dapat istiqamah di jalanNya..ameen..
Asif wa Syukron kathir 'ala kullihal..
Ma'assalamah..wa Ilal LIqa'..

7 comments:

amar90 said...
This comment has been removed by the author.
Saifullah Jauhari said...

Tahniah la ye kali ni.. hari tu xde dalam kalander.. so, yg ni bila kenduri? tak sampai pun kad?

asmawardah said...

Macam-macam...
Kalau istilah 'nikah' camne pula? lepas ni boleh buat tajuk "Aku Tunggu Nikahnya"..sbb tajuk "Aku Terima Nikahnya" dah dibuat Abu Saif..amacam? :)

aishah jauhara said...

yela2..'Aku tunggu saat bernikahnya kakak aku..' haha..amacam??

Saifullah Jauhari said...

Ye, sangat setuju.. Betul3.. Buat le cepat sket..

asmawardah said...

amboi Min...nanti kakak dia saman ni..Ha 'Aishah, kakakmu yg mana satu tu? huhuhu

aishah jauhara said...

eleh..kakak mana lagi la yang kite ader??
haa..nampaknya dah ada penyokong nie.. 'saifullah jauhari', teruskan menyokong..orait?