MUTIARA KATA..


NABI MUHAMMAD S.A.W. PERNAH BERSABDA:

"BUKANLAH KEMULIAAN ITU DENGAN MEMAKAI PAKAIAN CANTIK DAN BERSEGAK, TETAPI IA ADALAH DENGAN KETENANGAN (SOPAN SANTUN) DAN MERENDAH DIRI."

-RIWAYAT AD-DAILAMI-


Permata Agama yang diredhai ALLAH..


Thursday, March 24, 2011

10,000 dibunuh tentera rejim Gaddafi..


KUALA LUMPUR, 23 Mac:
Lebih 10,000 orang awam telah dibunuh oleh tentera elit rejim Gaddafi yang mendapat arahan dari beliau sepanjang tercetusnya 'kebangkitan revolusi rakyat' di Libya sejak bulan lalu.

Siri kekejaman yang amat membimbangkan itu bagaimanapun lebih memperkuatkan lagi keyakinan, semangat dan kesungguhan rakyat Libya untuk menumbangkan rejim tersebut melalui 'revolusi rakyat'.

Jurucakap Gerakan Pembebasan Libya, Dr Abdulmonem Hresha menegaskan, rakyat Libya kini ternyata mahukan 'hak dan pembebasan' dari kekejaman pemerintahan rejim Muamar Ghadaffi dan seluruh rakyat negara itu yakin 'revolusi rakyat' pasti akan menghasilkan kejayaan.

Menurut beliau, antara kekejaman yang sedang dilakukan oleh rejim Gaddafi sekarang adalah pembunuhan beramai-ramai terhadap orang awam yang mengadakan demonstrasi di negara tersebut dan penghapusan penuh masyarakat Libya tanpa sebarang perikemanusiaan.

Katanya, siri kekejaman itu mesti dihentikan segera dan rakyat Libya kini amat memerlukan bantuan kemanusiaan dari semua lapisan masyarakat dunia termasuk dari Malaysia.

"Kami amat memerlukan bantuan perubatan dan bantuan kemanusiaan agar rakyat Libya yang tertindas ini mendapat pembelaan dan dilindungi dari usaha pembunuhan beramai-ramai rejim Gaddafi," katanya.

Berita penuh boleh dilihat di sini..






Marilah sama-sama kita merenung dan memuhasabah diri kita bersama. Sesungguhnya kita rakyat Malaysia masih berada di zon yang selesa. Pernahkah kita terfikir nasib dan perit yang terpaksa ditanggung oleh saudara-saudara kita di Libya sana?

Allahu Allah..
Petanda akhir zaman..

Saya mengharapkan negara Malaysia melakukan sesuatu bagi membantu mereka di sana, seandainya kita merasakan negara kita sebuah negara ISLAM! Dalam masa yang sama, salurkan pertolongan dan kecaknaan kita kepada mereka dengan 'weapon' yang kita ada, iaitu DOA.

Salam juang buat semua!

~ Aslih Nafsak Wad'u Ghairak ~


No comments: