MUTIARA KATA..


NABI MUHAMMAD S.A.W. PERNAH BERSABDA:

"BUKANLAH KEMULIAAN ITU DENGAN MEMAKAI PAKAIAN CANTIK DAN BERSEGAK, TETAPI IA ADALAH DENGAN KETENANGAN (SOPAN SANTUN) DAN MERENDAH DIRI."

-RIWAYAT AD-DAILAMI-


Permata Agama yang diredhai ALLAH..

Wednesday, March 11, 2009

PUKUL 12???

Apa kena dengan pukul 12 tu??haa..ni nak sambung cerita ni. pagi tadi lepas ana habis melayan blog ana,ana dapat msg dari Mazian (salah seorang peserta Wilayah,tahun lepas wakil Wilayah untuk 1-15 juzu',tahun ni dia masuk 1-30 juzu' pulak.masyi betul budak ni.lebih masyi dari jozan..jangan main2..hi..) "Salam akak.hari ni akak datang tak?tadi kan kak ustazah maznah tu tanya akak datang ke tak,dia suruh akak datang jugak." ana pun terus reply,"akak datang lambat sikit kot".dipendekkan cerita,tiba2 ana dapat lagi msg dari mazian,katanya majlis penutup diawalkan pada pukul 12 tengah hari.asalnya pukul 2.30 petang.dah la masa tu dah pukul 11.55 pagi.ana pun terus la call ustzh maznah (orang jawi),ustzh kate datang jugak.ana kata la,"ustazah,ana tak keluar rumah lagi ni.ambil masa jugak nak sampai ke sana tu."lepas letak phone,terus siap2 (nasib baik dah mandi masa tu..he) keluar rumah pukul 12.25 lebih kurang.kami jalan ke KTM masa tu macam orang dah terlambat pergi kerja.jalan punyalah speed.x kesahla yang tu.mulalah pengembaraan sekali lagi.tapi kali ni xde la gelabah macam semalam.cumanya kaki kami bergerak lebih laju la,habis potong semua orang.sampai je kat KLCC,ana hantar msg kat Mazian tanya pasal majlis dah habis belum.masa tu terdengar azan zohor berkumandang.tapi mazian ni x balas2 pulak.hampir je dekat masjid as-syakirin,ana hantar msg kat ustzh maznah,ustzh kate mari sini cepat..ana pun apa lagi tambah speed la.tapi sampai2 je,ana tengok kenapa ramai para huffaz yang berpakaian jubah serba putih siap berserban ada kat koridor masjid,siap makan2 lagi.ana terus call ustzh,"ustzh,majlis dah habis ke?"ustzh kate,"a'ah..xpela.datang sini cepat.makan2 dulu."aduih..kepenatan masa tu,hanya Allah je yang tahu.xpelah.nak buat macam mana kan..kami pusing ikut jalan jauh nak masuk pintu masjid tu,boleh je nak ikut jalan dekat,tapi ramai makhluk yang bernama lelaki kat situ.pastu terserempak pulak dengan ust othman..gelak besar la ust."apa kes datang lambat ni?tu la semalam ust suruh datang awal,x nak dengar."hurmm..ust pun bawak la kami pi makan.masuk2 je kat koridor masjid tu,alamak,bertembung pulak dengan ust ihsan.memang masa tu buat muka tebal je.dengan gaya machonye,ust ihsan mengangkat kedua2 tangannye seolah2 ingin mengatakan.."ke mana korang pergi daa??" ana hanya mampu tersengih..dengan semputnye duk sengih2 pulak..lepas tu terus jumpa mak mazian,kate mak mazian,sape yang tak datang ambik hadiah,dia tak dapat.ana katela.xpe makcik,saya x kesah.lepas tu jumpa pulak dengan ustzh maznah,ustzh suruh makan dulu.ustzh kate,"haa..minggu ni dah start kelas tahsin ye.."urm,paham2..

>>kakak ana dah mengomel la.dia nak guna pulak laptop ni.mane x nye,dah lama duk depan ni.penat la jugak.nak makan pulak..he..jumpa lagi..=>

No comments: