MUTIARA KATA..


NABI MUHAMMAD S.A.W. PERNAH BERSABDA:

"BUKANLAH KEMULIAAN ITU DENGAN MEMAKAI PAKAIAN CANTIK DAN BERSEGAK, TETAPI IA ADALAH DENGAN KETENANGAN (SOPAN SANTUN) DAN MERENDAH DIRI."

-RIWAYAT AD-DAILAMI-


Permata Agama yang diredhai ALLAH..

Saturday, November 26, 2011

Sempena Hari Pernikahanmu..


Bismillahirrahmanirrahim.

Sempena Hari Pernikahanmu,

Adikmu ini mengucapkan sekalung tahniah atas kehadiran seorang suami yang dikau bisa jadikan teman, guru dan wasilah untuk menempah syurga. Juga ucapan takziah buatmu atas taklifat baru sebagai seorang isteri kepada seorang insan yang bernama lelaki.

27 tahun dirimu membawa status "single", kini tibalah saatnya untukmu mencurah bakti pada yang lainnya. Kasih dan pengorbananmu terhadap mak, bapak, dan kami adik-beradik, tiada tolok bandingnya. Lantas, ia membina kepercayaan atas dirimu, meskipun dalam hal memilih pasangan hidup.

Terima kasih tidak terhingga atas layananmu sebagai seorang kakak yang sangat baik, prihatin dan bertanggungjawab. Terlalu banyak kasih sayang dan sumbangan yang dikau berikan buatku. Dan kini, segalanya menerjah hadir ke kotak fikiranku akan satu persatu pengorbananmu.

Tika ku sakit, dikau bisa menjadi seorang doctor. Tika ku sedih, dikau bisa menjadi seorang motivator. Tika ku jahil, dikau bisa menjadi seorang illustrator. Tika ku papa, dikau bisa memberikan sponsor. Tika ku sendirian, dikau bisa menjadi driver. Tika ku dahaga, dikau bisa menjadi mineral water. :) Dikau sudah cukup untuk menjadi kakak contoh kepada kami.

Hari ini, ketaatanmu yang utama adalah pada sang suami. Namun ianya bukanlah bermakna syariat Allah diabaikan dan dijadikan sampingan. Ketaatan mutlak tetap hanya pada Yang Satu, agar redha dan berkat Allah menemani dalam setiap tutur dan langkahmu untuk melayari bahtera hingga ke syurga.

Ungkapkanlah lafaz syukur dan kata yang indah tanda kerdilnya kita sebagai seorang hamba. Segala nikmat perlulah dikembalikan pada Yang Maha Memberi, kerana tanpa rezekiNya, mana mungkin manusian bisa menikmati fitrah untuk menyayangi dan disayangi.

Jodoh itu rezeki dari Allah Taala. Maka, pohonlah padaNya agar rezeki itu sentiasa berkat dan subur seiring jua pergantungan dan pengharapan kita padaNya.

Sunnah Rasul telah dikau penuhi, layarilah ia dengan penuh ketaqwaan dan kesabaran agar rumah tangga yang dibina dilimpahi dengan sakinah, mawaddah wa rahmah. Moga pernikahan ini juga bisa membuatkan syaitan durjana menangis terduduk hiba akan kegagalan mendorong manusia bermaksiat dan jauh dariNya.

Akhir kata, mohon maaf atas segala kekasaran bahasa, keterlanjuran bicara dan kesalahan kata yang sengaja ataupun tidak sengaja. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad Sollallahu 'alaihi wa sallam.

Terima kasih atas segalanya.

Sekian,
dari adikmu,
Siti 'Aishah Jauhara binti Surtahman.


BAROKALLAHU LAKUMA WA JAMA'A BAINAKUM FI KHAIR
buat satu-satunya kakak kandungku di dunia,
ASMA' WARDAH BINTI SURTAHMAN
dan suaminya
MOHD YUSAIRI BIN MOHD YUSOF



2 comments:

patenjihah said...

tahniah!

dekat je tarikh abang saye and kakak ecah kahwin =)
malangnya saye xdpt attend walimah kakak awak, awak x dapat attend walimah abnag saye.

meski rumah kite hanya 20minit perjalanan =='

'Aishah Jauhara said...

Terima kasih..

Takpa, masing2 faham.. Tahniah juga buat aten sebab dapat kakak ipar.. :)

Kirim salam pada keluarga ya..