MUTIARA KATA..


NABI MUHAMMAD S.A.W. PERNAH BERSABDA:

"BUKANLAH KEMULIAAN ITU DENGAN MEMAKAI PAKAIAN CANTIK DAN BERSEGAK, TETAPI IA ADALAH DENGAN KETENANGAN (SOPAN SANTUN) DAN MERENDAH DIRI."

-RIWAYAT AD-DAILAMI-


Permata Agama yang diredhai ALLAH..


Thursday, June 2, 2011

Do'a..


Ya Allah,

Berkatilah kami pada bulan Rejab dan bulan Sya'ban
serta sampaikanlah kami ke bulan Ramadhan.

Aku bermohon keampunan padaMu Ya Allah
Yang Maha Agung
dan tiada Tuhan melainkan Engkau,
Yang Hidup
Yang Berdiri Sendiri
dan aku bertaubat kepadaMu.


Ya Allah,

Engkaulah Tuhanku
tidak ada Tuhan yang patut disembah
kecuali Engkau yang mencipta aku.

Aku adalah hambaMu
dan aku dalam genggamanMu.

Aku dalam perjanjian (beriman dan taat) kepadaMu
sekadar kemampuan yang ada padaku.

Aku berlindung kepadaMu
dari kejahatan yang (mungkin) aku lakukan.

Aku mengakui atas nikmat
yang Engkau berikan kepadaku
dan mengakui dosa-dosaku.

Kerana itu aku memohon keampunanMu
dan sesungguhnya tiada yang dapat mengampuni dosa seseorang
kecuali Engkau Ya Allah..

Ameen Ya Rabbal 'Alamin..

Terima kasih Ya Allah, aku bersyukur padaMu kerana aku diberi peluang untuk meraih kelebihan bulan ini..

~ Aslih Nafsak Wad'u Ghairak ~

No comments: