MUTIARA KATA..


NABI MUHAMMAD S.A.W. PERNAH BERSABDA:

"BUKANLAH KEMULIAAN ITU DENGAN MEMAKAI PAKAIAN CANTIK DAN BERSEGAK, TETAPI IA ADALAH DENGAN KETENANGAN (SOPAN SANTUN) DAN MERENDAH DIRI."

-RIWAYAT AD-DAILAMI-


Permata Agama yang diredhai ALLAH..

Wednesday, January 6, 2010

Satu...??

Bismillah wal Hamdulillah..

Satu suara,
Satu kata,

Satu hati,
Satu organisasi,
Satu matlamat,
Satu visi,
Satu misi,
Satu destinasi,

Satu fikrah,
Satu ummah,
Satu strategi,

Satu dorm,
Satu kali,
Satu baldi,
Satu laptop,
Satu resipi,
Satu sebelum dua,
Satu ....,
Satu ....,
Satu ....,
Yang penting,
bukan Satu Malaysia..
^_^


Apa maksudnya tu??

11 comments:

fatin nazihah ashari said...

perpaduan ummah, dan jangan taksub dengan nasionalisme?

eceh pepandai je

tapi apenye satu laptop satu baldi tu? huhu

Nasionalis Bertauhid said...

Objection..

Kenapa tak boleh Satu Malaysia? Perpaduan semua kaum? Jangan taksub, classmate...

aishah jauhara said...

eheh..lagi2? sape nk buat objection??!

aisyah anasmosa said...

Salamullah'alaikum

Ish. Ni apa gaya berdebat je semua?

Kalau katanya nasionalisme, mari kita betulkan konsep sebenarnya. Nasioanalisme merangkap semangat cintakan tanah air yang dibenarkan adalah apabila kita mengetahui bahawa pemerintah tanah air merupakan orang yang betul2 menjunjung perintah Allah.

Kalau katanya ada barisan kerajaan dan pembangkang, sepatutnya kita memperbetulkan antara satu sama lain. Bukannya malah menjatuhkan sesama sendiri. Yang tu serang yang ni. Yang ni serang yang tu.

Supposed to be.

Jadi, skrg ni, siapa yang nak duduk kerusi perdana menteri???

Buat satu perubahan yang bersifat holistik mengikut lunas2 Islam.

nama-nama bunga said...

lawak la komen pasal taksub..sapa yang taksub menaksub ni? kuikuikui..
apa-apa pun..satu akidah, satu kiblat, satu matlamat...(hehe..sambung la sendiri..malas nak tulih pepanjang)

Nasionalis Bertauhid said...

Perdebatan antara sisters and brother...

Proses Gulungan, takde nak buat bantahan lagi..

Satu Malaysia untuk Daulah Islamiyah,
Matlamat kita satu...

Sokong Satu Malaysia.. Tapi, tak sokong Pembawa slogannya...Hehe..

PAS for all..

Anonymous said...

Ewah2!
Mesra nampak..
Nastaghfirullah..

aisyah anasmosa said...

To Anonymous:

Minta dijauhkan.

Sekadar untuk berkongsi fikiran dan pendapat untuk kebaikan bersama.

Mudah-mudahan.

R Qurcya said...

kalau matlamat 'satu malaysia' ni sama dengan 'one singapore',aduh...

Bieha_love said...

Perpaduan tercapai pabila satu ummah bersatu berlandaskan Al-Quran dan As-Sunnah....
Itulah dia satu malaysia yg harus digarap dlm diri setiap insan...

Anonymous said...

Ha! Cah! Saya dah dapat kenapa awak kata bukan satu Malaysia. Sebab jawapannya 1Malaysa kan???....=)

~Aisyah Anasmosa