MUTIARA KATA..


NABI MUHAMMAD S.A.W. PERNAH BERSABDA:

"BUKANLAH KEMULIAAN ITU DENGAN MEMAKAI PAKAIAN CANTIK DAN BERSEGAK, TETAPI IA ADALAH DENGAN KETENANGAN (SOPAN SANTUN) DAN MERENDAH DIRI."

-RIWAYAT AD-DAILAMI-


Permata Agama yang diredhai ALLAH..

Saturday, February 20, 2010

Bertemu Kembali..


Assalamu'alaikum warahmatullah.

Bismillah wal Hamdulillah.

Syukur pada Allah kerana masih memberi hambaNya peluang untuk...untuk...untuk 'update' blog ni. Dah berhabuk nampaknya. InsyaAllah, masih bernyawa lagi. Ya, bertemu kembali..

Petang tadi merupakan last paper untuk final exam for this sem, insyaAllah last sem. Harap tak ada subject yang kena repeat. Seusai sudah exam tadi, terus balik dorm untuk menunaikan solat fardhu Asar. Kemudian beredar, keluar dari dorm bersama seorang sahabat yang sama-sama mengambil exam petang tadi. Dorm kosong. Tak ada orang. Kami terus pergi ke Restoran Wawa Seafood, berhadapan dengan Nilai Square. Kenapa? Ada orang sedang menunggu kami di sana. Date? Oh..tidak.. Kami ahli dorm ada jamuan perpisahan (mungkin..). Tapi ada yang tak dapat hadirkan diri sebab ada urusan masing-masing, iaitu Haziqah dan Kak Nadia.

Actually, bukan itu yang nak dicerita. Tapi, tak tahu nak cerita apa dah. Masa fatrah exam, macam-macam nak habaq mai. Tiba-tiba bila dah depan laptop ni, tak tahu la pulak..

InsyaAllah, berbekalkan cuti yang agak panjang, doakan saya semoga dapat uruskan masa sebaiknya. Target saya, saya ingin menumpukan pada hafalan saya. Baru-baru ini, saya dicabar oleh salah seorang adik peserta wilayah 1-5 juzu' dan Ustazah Maznah (JAWI) supaya tahun ni saya masuk bertanding dalam kategori 20 juzu'. Memandangkan tahun ini format sudah bertukar sedikit. Tidak ada lagi kategori 5 juzu'. Yang ada hanya 10, 20 dan 30 juzu'. Saya masih tidak membuat apa-apa keputusan. Nak minta pendapat orang. Apa pendapat anda? =)

Ya, bukan senang nak mengulang 2/3 Al-Quran, lebih-lebih lagi dengan keadaan saya ni yang ingatan kurang dan malas (???). Ya Allah, tunjukkan aku hikmah atas semua ini...

Sebelum itu, saya berharap agar keputusan peperiksaan saya pada sem ini, lebih baik dari sem lepas. Dan saya juga berharap agar Kak Asma' dapat bawak saya ke Mesir nanti. Nak ikut...

Mungkin itu sahaja setakat ini. Sekadar mencoret seketika. Baru balik rumah dari Nilai ni. Urat kepala berdenyut. Perlukan rehat buat seketika. Nanti mudah untuk bertemu Allah. Mohon untuk minta diri. Moga sahabat-sahabiah muslimin dan muslimat sentiasa berada dalam rahmat dan tarbiyah Allah, insyaAllah.

Wallahu a'lam.


Ni anugerah yang saya dapat tahun lepas. Terima kasih kepada pengirim. Ini tandanya blog ni jarang diupdate. Tapi, sampai hati...=( xpe2..
"Ada ubi ada batas, ada hari boleh balas.."

~Aslih Nafsak Wad'u Ghairak~